Een lagere versnelling

29 juni 2021 - Bozen, Italië

Met die mooie maaltijd is het gisteren helemaal goed gekomen. We zijn beland in Merano, een mondain ogende stad met prachtige middeleeuwse panden, een boulevard langs de rivier en omgeven door groen. Je kunt hier zelfs in de voetsporen treden van keizerin Sissi. Maar wij hebben een andere missie...

IMG20210628192839-01

Bij Trattoria Flora in een gezellig smal straatje genieten we van een malse vitello tonnato, een pasta met zwarte truffels en natuurlijk een flesje rood om het af te maken. Dan voeren we het gesprek dat we elke vakantie voeren op de 4e of 5e dag. ‘Moeten we het niet rustiger aan doen?’ We hebben de neiging te veel te willen zien en doen en vergeten weleens om ook rust te pakken. Dat begint dan meestal na een dag of vier op te spelen, waardoor we gedwongen worden over te gaan op een mediterraan tempo.

IMG20210628192500-01

De laatste dagen in deze streek nemen we dus wat gas terug. We bezoeken het nabij gelegen Geoparc Bletterbach waar we wandelend door de kloof het eeuwenoude gesteente en ontstaan van de Dolomieten kunnen zien. Het voelt alsof we een wandeling maken door de binnenkant van moeder aarde, als je goed luistert kun je haar maag horen rommelen. O nee, het zijn vallende stenen, vandaar die verplichte helm. We doen het, zoals gezegd een versnelling lager, we nemen uitgebreid de tijd om te pauzeren. Op de meest unieke plek ooit, boven op een waterval, lunchen en lezen we. Alleen de klim naar boven is even pittig, maar al die pastamaaltijden moeten ook verbrand worden.

IMG20210629124451-01

IMG20210629124353-01

IMG20210629123109-01

DSC09183

DSC09182

DSC09136

1. Finy Hamers-Robroek:
    29 juni 2021
    Super weer alsof we erbij zijn
    👍
  2. Johanna Cals:
    29 juni 2021
    Weer genoten van jullie reisverslag. Fijn dat jullie gisteren in Merano toch nog hebben kunnen genieten van een lekkere Italiaanse maaltijd. Doe het inderdaad even rustiger aan. Spaar je energie zodat jullie ook nog energie hebben voor de rest van jullie reisprogramma. Vakantie is ook een dagje relaxen tussen door met de blik op oneindig.
  3. Anita:
    1 juli 2021