Die eerste duik in zee

3 juli 2021 - Elba, Italië

Gisteren vrij snel na aankomst zijn we naar zee gegaan. Op ongeveer 20 minuten lopen van ons huisje (40 minuten terug, want bergop) ligt een onbekend rotsstrand en daardoor verlaten, zoals wij graag zien. Bijna verlaten dan, want op een grote rots in de branding lag  een koppeltje dat, zeg maar, ook dacht dat het er verlaten was.

Wij hadden een wat meer ingetogen doel, namelijk de eerste duik in zee. Dat is iets waar we elk jaar naar uitkijken en nu zelfs twee jaar op hebben moeten wachten. Hoe gelukkig kunnen wij worden van de geur, de golven, het tintelende gevoel van zout op de huid en de heilzame werking van de Middellandse zee waardoor elk pijntje, kriebeltje en kwaaltje acuut lijkt te verdwijnen.

Elba telt ongeveer zeventig stranden, we zullen er de komende week zeker enkele gaan uitproberen, maar er is veel meer te doen, zien en beleven. Elba is natuurlijk het eiland van Napoleon en dat stuk geschiedenis is nog volop aanwezig.  Daar willen we natuurlijk meer van ontdekken en we hebben ook een aantal wandelingen gepland, al zijn de temperaturen er niet naar om uren te ploeteren. Het zal dus vooral ook een week worden van slow down and take it easy.

DSC09943

Zo begin ik vandaag met Yoga  met zeezicht. Na een relaxed ontbijt gaan we enkele dorpjes in de omgeving bekijken en we doen dan gelijk belangrijke inkopen voor thuis. Een likeurtje voor pa, dessertwijntjes voor ma, rode wijn voor ons en een cadeautje voor ons aanstaande nieuwe buurmensje dat een dezer dagen geboren moet worden. Een uitgebreide lunch in de gezellige jachthaven van Porto Azzurro en aan het eind van de middag mijn heiligverklaring inclusief doop in de baai van Sant Andrea.

DSC09946

DSC09940

En nu zullen we net als gisteren een diner uit ‘eigen’ keuken nuttigen met eersterangs uitzicht op de ondergaande zon.

DSC09917

IMG20210702205811-02IMG20210703163344

1. Johanna Cals:
    3 juli 2021
    Wat een mooie dag weer. Ziet er gezellig uit.
  2. Ingrid:
    4 juli 2021
    Haha een grote glimlach op mijn gezicht van de zin....een koppeltje dat "zeg maar ook dacht dat het er verlaten was..." Subtiel.

Leest als een heerlijke vakantie. Enjoy.
  3. Finy Hamers-Robroek:
    4 juli 2021
    Oh jullie genieters,maar wij ook van de mooie reisverhalen.
    Wij vonden Elba ook zo prachtig.🍷🍷🥰
  4. Carry:
    Ha reizigers,
    Over Elba kunnen we (nog) niet meepraten. Is een beetje moeilijk om daar met de camper te komen:). Maar wie weet eens in de toekomst. Maar ook wij hebben het fotoalbum van Italië weer eens tevoorschijn gehaald en zijn dus net als jullie even in Italiaans sferen beland.
    Veel plezier jullie drietjes
  5. Ingrid H:
    4 juli 2021
    Zo te lezen komen alle wensen die jullie van deze vakantie hadden uit, en jullie hebben nog heel wat moois in het vooruitzicht. Geniet ervan! Ik geniet met jullie mee. Trouwens..prachtige foto’s Wim!