K(l)iekjesdag

7 september 2023 - Oggebbio, Italië

De halve nacht heb ik, tot frustratie van Wim, jacht gemaakt op een hoornaar die binnen zat. Zo'n beest maakt behoorlijk wat herrie en Wim slaapt daar gewoon doorheen. Maar een rondstommelde Andrea die met het licht aan vloekend op oorlogspad is, dat houdt hem wel uit zijn slaap. 'Net zat ie hier nog, Wim. Ik zweer het.'  Uiteindelijk kan ik niet anders dan toch maar proberen te slapen met oordopjes in en een laken over mijn hoofd getrokken.

DSC02415

Vandaag ligt het beestje dood op de vloer in de kamer. En dat is dan meteen het spannendste moment van deze dag. Verder doen we behalve een rondje om de kerk niet veel. Met een been staan we alweer een beetje in de realiteit van alledag. Er wordt al eens met een oog gekeken naar de agenda voor volgende week. We bestellen alvast de boodschappen bij Picnic zodat we thuis ook wat te eten hebben en we maken afspraken om onze Spekkie weer op te halen. Ik kan dat kleine mormel  echt missen al weet ik dat ze bij pap goed verzorgd en zelfs tot op het bot verwend wordt.

De rest van de dag luieren en klooien we wat. We lezen nog eens de blogs die ik geschreven heb en bekijken alle 1637 foto's van Wim, want soms hebben we woorden en beelden nodig om de drie voorbije weken  te herbeleven.

IMG20230830124259

Het gaat uiteindelijk zo snel voorbij en er gebeurt zoveel dat we altijd even tijd nodig hebben om al die indrukken te verwerken.  De hoogtepunten voor ons allebei waren: Passo de Groste in de Dolomieten en de Nardis waterval in diezelfde streek.

DSC01475DSC01284

Florence was, ondanks de hitte, een groot hoogtepunt van A tot Z.

DSC01547DSC01582

In Abruzzen genoten we het meest van Campo Imperatore, het dorp Scanno en het eten in de Trabocco.

DSC01803

DSC02379

IMG20230830132718

Tellaro is en blijft geweldig en dan vooral vanwege de openbaring dat we ons allebei het meest thuis voelen in die streek. En hier aan het Lago Maggiore vonden we uiteindelijk de rust waar vakantie ook een beetje voor bedoeld is.

DSC02677

Als we zonder omwegen morgen thuis aankomen heeft Ciro er 4.703 km op zitten.

Ik hou van de gesprekken die ontstaan tijdens onze (lange) autoritten. Soms heel zinnig en diepgaand en soms zo doorspekt met flauwe humor dat we er ontzettend melig van worden. Waar onze gesprekken tijdens de terugreis in ieder geval vaak over gaan, is onze volgende bestemming. In dit geval mogen we ons verheugen op een familieweekend Giethoorn, al over drie weken en  later dit jaar een trip naar Napels.

Voor nu nog wat laatste spulletjes inpakken , kliekjes en kiekjes opmaken en ons voorbereiden op de lange terugreis morgen.

Bedankt door het meelezen. Ciao

IMG20230906194148-01

1. John en Marianne:
    7 september 2023
    Bedankt voor het geweldige reisverslag en prachtige foto's, we hebben er weer van genoten. Kom gezond weer thuis.
    John en Marianne
  2. Petra:
    7 september 2023
    Ik wens jullie een hele fijne laatste dag en een behouden terugreis! Tot het volgende verslag.
  3. Gerard Leenders:
    7 september 2023
    Was weer een genoegen mee te reizen. In mijn achterhoofd weer wat plekjes opgeslagen die je zo bloemrijk beschreven hebt. Dus wie weet doen we weer wat plekjes dunnetjes over. Gooi reis truk nao Heële 😘
  4. Roos:
    7 september 2023
    Ik heb genoten van jullie verhalen. Heerlijk om n beetje mee te reizen vanuit thuis. Een goede thuisreis gewenst en tot snel ergens :)
  5. Ria de Hoog:
    7 september 2023
    Leuke reisblogs zijn het Andrea. Ik heb van je verhalen genoten. Goede reis naar huis.
  6. Johanna Cals:
    7 september 2023
    Ik heb genoten van jullie reisverslagen en het was elke avond een krent in de pap voor mij. waar ik naar uitkeek. Heerlijk om met jullie digitaal mee te mogen reizen. Fijn dat het jullie uiteindelijk toch gelukt is. Ik heb de laatste keren niet meer kunnen reageren. Ik kreeg een abces en slijmbeursvliesbeursontsteking onder mijn rechter schouder, vorige week geopereerd, maar het abces kwam dinsdag weer op. Vandaag naar huisarts en ik heb nu een lange antibioticumkuur. Er schijnt een verkeerde bacterie in mijn bloed te zitten. Ben erg uitgeput en erg moe. gekregen Ik heb helaas deze zomer 2 geplande reizen moeten annuleren vanwege heftige eet- maag en darmstoornissen. Dit bevrijdt me wel van veel reis stress. Heel goede terugreis gewenst. Ik ben wel stiekem benieuwd aar al die foto;s die Wim heeft geschoten.
  7. Wim en Andrea Germeraad:
    7 september 2023
    Van harte beterschap, Helma. Ik hoop dat je je snel wat fitter voelt en dat de kuur aanslaat
  8. Joan stappers:
    8 september 2023
    Ik hebgenoten van je reisverhalen
    en vandaag nog de laatste km voor jullie.
    Hier is het nu ook warm.
    Welkom thuis samen.
  9. Karin:
    9 september 2023
    Welkom thuis. Jammer geen reisblog meer lezen. Je raakt er stiekum aan gewend. Ff lezen wat ze vandaag hebben gedaan.
  10. Ingrid H:
    10 september 2023
    Heerlijk om te lezen, jouw beeldende verhalen Andrea, en Wim heeft weer voor prachtige foto’s gezorgd. Was ik toch nog een beetje in ons Italië dit jaar. Sterkte met acclimatiseren!
  11. Anita:
    10 september 2023