Van je collega's moet je het hebben

4 september 2023 - Oggebbio, Italië

Met weemoed in het hart en nog een laatste blik op de zee, laten we vandaag Ligurië achter ons. Behalve dat ik Tellaro zal missen, zie ik ook op tegen het gesjouw met bagage, deze keer bergop. In de straat van ons bed&breakfast rijden voortdurend auto's, dus waarom wij dan niet? Het blijkt dat je via la polizia tijdelijk ontheffing kunt krijgen voor bestemmingsverkeer, en ik vind dat mijn Italiaanse collega's dat maar gewoon moeten regelen voor mij. Gelukkig helpt onze host bij deze bureaucratische procedure en kunnen we deze keer zonder zweten en hijgen onze spullen in Ciro kwakken, op naar onze volgende bestemming.

De laatste dagen verblijven we in Oggebbio aan de westelijke oever van het Lago Maggiore, niet ver van de Zwitserse grens. Voor ons nog onbekend gebied, op een enkel uitstapje na.  Tien jaar geleden vierden we met mijn ouders vakantie aan het Comomeer en maakten we een tripje naar Isola Bella, een van Borromeïsche eilanden in het Lago Maggiore. Het roept mooie herinneringen op als we langs de aanlegsteiger rijden waar we destijds op de boot stapten. Deze dagen gaan we beslist ook een boottocht maken naar een van de kleinere eilanden.

Opnieuw hebben we ontzettend geboft met onze accommodatie. 'Neem niet te veel bagage mee,' zei de verhuurder 'want vanaf de parkeerplaats is het een hobbelige wandelweg naar het huis.' Na onze ervaring in Tellaro nemen we dat advies ter harte, en het is niets te veel gezegd. Een beetje zweten is de prijs die we betalen voor wederom een plek met fantastisch uitzicht. Het is een van de hoger gelegen huizen in het dorp en van binnen super ruim met twee verdiepingen, een heerlijke badkamer met inloopdouche en volledig uitgeruste keuken met vaatwasser.

DSC02768[1]

Er staan een flesje wijn uit Puglia, olijfolie uit Ligurië en hapjes uit de streek voor ons klaar. Vanavond eten we dus 'thuis'.

DSC02774[1]

Wim heeft al lopen mopperen dat de plaatselijke Lidl een Duitse rotwinkel is die geen streekproducten heeft. Voor vandaag is dat euvel verholpen. Morgen zoeken we wel een andere supermarkt. En verder hebben we weinig concrete plannen voor deze week. De temperatuur is ideaal tussen de 22 en 26 graden en leent zich zowel voor een duik in het meer als een bezoek aan een stadje. Zolang het maar matig inspannende activiteiten zijn. We zien wel.

DSC02776[1]

1. Gerard:
    4 september 2023
    Het ziet er weer fantastisch uit. Van de Borromeïsche eilanden had ik nog nooit gehoord dus dat heb ik aan Wikipedia moeten vragen. Geniet nog van die laatste week. 😘
  2. Joan stappers:
    4 september 2023
    Op het eiland Isola bella en andere zijn we ook geweest maar vanuit Zwitserlan en daar lagen we op een camping. Genniet van de laatste dagen .
  3. Karin:
    5 september 2023