Vlucht voor het massatoerisme

17 juni 2020 - Heerlen, Nederland

De hoop om naar ons geliefde Italië te gaan hadden we al opgegeven, en toen kwam de melding dat ook de Zwitserse grens openging...

Oké, de geplande roadtrip van 6000 km zit er niet in, maar second best is nog steeds best.

Er is natuurlijk niets mis met een vakantie in eigen land, maar dat doet iedereen al. We zullen het een vlucht voor het massatoerisme noemen. Daar waar normaal Italië de nodige platgetreden paden heeft, zijn er nu aanzienlijk minder mensen die zich op Italiaanse bodem wagen en zeker niet in het gebied waar wij naartoe gaan.

Lombardije, departement Bergamo. Het hol van de leeuw, daar waar de Europese Corona-uitbraak begon.  Het lijkt luguber, maar de natuur is gewoon doorgegaan, de bergen liggen er nog net zo majestueus bij, de bloemen staan in bloei en de kans dat we daar iemand tegenkomen met Corona is nihil, zeker als je bedenkt dat we in the middle of nowhere zitten.

Niccoló (naar Niccoló Ammaniti), ons Italiaanse icoon op 4 wielen is er weer klaar voor om ons mee te nemen op avontuur. Volg jij ons ook?

Wordt vervolgd

IMG-20200617-WA000110dfe40ac50e01f15383bfa8e863d41b.jpeg