No shit on the bed

2 juli 2021 - Elba, Italië

Zo rock ‘n roll als Ciro gisteren suggereerde werd het niet hoor. Één aperol spritz sloeg al aardig in, dus het bleef verder bij een biertje bij de pizza. Inderdaad leuke plaats, Piombino met enkele bezienswaardigheden waar we alleen even langslopen. Verder vermaakten we ons met zeemeeuwen en prachtige luchten.

DSC09811

DSC09901

DSC09862

DSC09835

Na een heerlijk ontbijtbuffet in het hotel vertrekken we naar de haven waar we met Ciro de veerboot nemen naar Elba. We zijn voorbereid op chaotische toestanden, maar het is, zeker voor Italiaanse begrippen, strak georganiseerd. Zo zie ik het graag.

Deze hele reis verloopt trouwens zonder al te veel gedoe. Niemand heeft tot nu toe gevraagd naar Corona vaccinaties of een negatief testbewijs. Alleen op de boot wordt even mijn temperatuur opgemeten (alleen de mijne, die van Wim niet, wat dan weer bijzonder is). Pas in Elba komen we voor een verrassing te staan: de eigenaresse van onze vakantiewoning deelt ons mede dat er geen bedlinnen wordt verstrekt vanwege Corona. Komt ze lekker laat mee en ik wind me er ook best even over op. Je mag toch verwachten dat die lakens worden gewassen na elke bezoeker. Het zou nog kunnen dat ze heel bang is voor Corona, maar dat blijkt niet uit de ferme handdruk die ze ons geeft bij aankomst. Om niet op een kale matras te hoeven slapen, bied ik aan de lakens van haar te kopen, wat ze onherroepelijk accepteert. Ze plukt ons gelukkig niet kaal, 20 euro betalen we. Wel cash per favore.

De hele toestand doet ons denken aan een grappige sketch over een Engels sprekende Italiaan in het buitenland. Erg de moeite waard om even te bekijken.

Check hier het filmpje over de Italian man who went to Malta

Hoe dan ook, de woning is geweldig. Gelegen in zo’n stil dorpje met een kleine kruidenierswinkel waar oude van dagen af en aan sjokken. Het huis zelf is van alle gemakken voorzien met een goed uitgeruste keuken voor mijn privéchef, een balkon met fantastisch uitzicht op zee en voor het thuisgevoel een gezellige huiskat. Ja, hier houden we wel een zelfopgelegde verbanning uit.

IMG20210702134346-01

IMG20210702125253-01

1. Johanna Cals:
    2 juli 2021
    Geniet van jullie verblijf op Elba. Zijn er nog herinneringen aan Napoleon? Wat een shit dat je de lakens moet kopen vanwege Corona. Dit heb ik nog nooit gehoord. Ik zou wel de lakens mee terugnemen op verdere reis voordat ze deze truc met de volgende gasten uithaalt. Jullie hebben weer prachtig weer! Je kunt vuile lakens toch afhalen met het handschoenen en wassen! Kleinschalige Maffia praktijk!
  2. Finy Hamers-Robroek:
    2 juli 2021
    Oh en weer een schit in de roos.
    Hoe vinden jullie toch altijd de prachtigste locaties.
    Geniet maar.🥰
  3. Finy Hamers-Robroek:
    2 juli 2021
    Bedoel schot in de roos.😂😂