Soms zit het mee, soms even tegen

29 november 2023 - Napels, Italië

Het is een poosje geleden dat we gevlogen hebben, dus ik ben wat gespannen en daarom lukt het slapen van tevoren ook niet al te best. Veel te bang dat ik de wekker niet hoor en dat we de vlucht missen. En dan hebben we ook nog een overstap in München, zou dat wel goed komen? Tig keer check ik of we alle papieren hebben, of de tijden overeenstemmen met de vluchtnummers en of we echt wel in Brussel Zaventem moeten zijn. Het is ons, sukkels namelijk al een keer overkomen dat we in Zaventem stonden maar in Charleroi moesten zijn. Het komt natuurlijk goed, al ben ik pas gerust als we eenmaal in Napels zijn geland.

Helaas gaat het dan alsnog mis. De koffer van Wim staat dus nog in München en de mijne komt nogal gehavend aan. Hengsel en wieltjes stuk en daarom niet erg bruikbaar meer. Op de to do lijst in Napels komt dus het shoppen van een koffer.

Gelukkig hoeven we niet lang te zeulen met die kapotte koffer want Fabrizio, onze host heeft een lift geregeld naar onze accommodatie midden in het historisch centrum op een gezellig plein waar de terrasjes nog vol zitten. Al is het met 16 graden niet heel warm, het contrast met het ijzige Nederland dat we vanmorgen achterlieten is groot.

En ondanks dat die arme Wim nu geen schone oonderbroek en sokken heeft kan onze vakantie toch echt beginnen als we eenmaal bij de onderburen zitten met een glas wijn voor onze neus.  We bezoeken meteen een museum, de Cappella Sansevero waar we helaas geen foto's mogen maken, maar waar we onze ogen uitlijken aan de prachtige beeldhouwkunst.

20231129_135424

Daarna slenteren door de stad die al gezellig in Kerstsfeer is. Al snel doet mijn nek zeer van het vele omhoog kijken. Het duizelt me op een bepaald moment gewoon. Of zou ik iets onder de leden hebben? Vanaf eind van de middag hang ik met tussenpozen kotsend boven de wc pot in ons appartement. Ik heb het ijskoud en sta te trillen op mijn benen.

Na een warme douche lig ik nu in bed onder een dikke stapel dekens terwijl we buiten de gezelligheid horen.

Laten we hopen dat het de vermoeidheid is die is toegeslagen. Dan zal ik na een goede nachtrust wel weer opgeknapt zijn. Voor vandaag is het einde oefening. Geen pizza Napolitana vandaag voor mij en Wim die trouwens ook kapot is behelpt zich met een tosti.

1. Gerard Leenders:
    29 november 2023
    Een wat valse start dus. Even lekker uitrusten en morgen opnieuw beginnen.
    Beterschap !
  2. Johanna Cals:
    29 november 2023
    Wat een pech voor jullie. Ik herken je stress bij mezelf de laatste jaren. Een week tevoren was ik al in paniek om alle benodigde papieren, bagage en medicijnen bij elkaar te garen. Desalniettemin hoop ik dat jullie toch nog leuke dagen hebben. Het niet in orde zijn is een reactie op de stress. Prikkelbaar darmsyndroom? Hopelijk nog snel onderbroeken voor Wim en koffer kopen en morgen beginnen met frisse moed en zo creatief mogelijk omgaan met de situatie. Geniet ze.