Second honeymoon

23 augustus 2023 - Florence, Italië

Het huwelijksaanzoek was niet romantisch, al roerend in een pan: ‘Zeg, zo’n samenlevingscontract kost wel veel geld, dan kunnen we net zo goed trouwen.’

Onze huwelijskreis daarentegen was een groot romantisch sprookje. Een hotelletje aan de voet van de Duomo in Florence, gevolgd door een week Toscaanse kust. Het was colpo di fulmine, liefde op het eerste gezicht voor het land dat zoveel meer is dan pasta en pizza.

DSC01545[1]

Intussen zijn we bijna 16 jaar verder. Het is altijd een wens geweest om nog eens terug te gaan naar Florence. Voor ons 12,5 jarig huwelijk hadden we al geboekt, maar toen kwam Covid. Vorig jaar gooiden we opnieuw de plannen om vanwege het overlijden van mijn moeder. Maar nu zijn we dan toch terug op de plek waar het allemaal begon, onze gezamenlijke passie voor Italië. Het was qua planning net niet helemaal in te passen op onze trouwdag  31 augustus, maar we beschouwen het toch als onze second honeymoon.

IMG20230823193030-01[1]

Om die reden hebben we niet bespaard op de accommodatie.  Residence Hilda is een supermodern appartementencomplex midden in het centrum met op elke hoek van de straat een bezienswaardigheid. Na het houten kabouterhuisje is dit even het extreme andere uiterste. Een slaapkamer als een balzaal, een luxe badkamer en riante woonkeuken.
Er is een receptiedienst, een conciërge en roomservice, maar we kunnen, tegen betaling ook gebruik maken van de boodschappenservice zodat we zelf kunnen koken (en dan hoeven we niet eens de afwas zelf te doen). Nu zijn wij echt niet te beroerd om zelf naar een supermarkt te gaan, maar met zoveel restaurants binnen handbereik kunnen we ons daar weinig bij voorstellen.

DSC01587[1]

We zullen de komende dagen sowieso veel van terras naar terras hoppen. Het is namelijk 42 graden en  dan kun je niet anders dan je tempo aanpassen. Gelukkig hebben we airconditioning in de kamer, dus mocht het ons echt te heet onder de voeten worden dan gaan we ons gedragen als een net getrouwd stel in het kingsize bed van onze balzaal.

DSC01580[1]

1. Johanna Cals:
    23 augustus 2023
    Geweldig en sterkte met de hitte in de stad.
  2. Gerard Leenders:
    24 augustus 2023
    Ik hoop voor jullie dat het uit te houden is in de stad. Alhoewel een king-size bed met airco altijd een prima alternatief is. Geniet van alles 💕
  3. Karin:
    24 augustus 2023