11966-12274 km

8 juli 2021 - Fermignano, Italië

Ciro hier weer.

Dat Elba is voor herhaling vatbaar. Volgens de mythologie is de Toscaanse archipel ontstaan door de parels die Venus verloor in zee. Elba mag dan ook met recht een parel worden genoemd. Ik heb die twee een mooie tijd bezorgd: tuffend door rustieke dorpjes of middernachtelijke ritten door haarscherpe bochten terwijl zij door het open dak naar de sterrenhemel keek.

En o ja, het was buitengewoon gezellig met al die spinnende poezen rondom het huisje, maar heeft dat kattenvrouwtje enig idee wat die beesten ‘s nachts met me uitvreten? Check mijn dak maar eens. Het is bloedheet hier, dus ik ben niet zo blij met een wintervachtje. Thuis verwacht ik een grondige schoonmaakbeurt, dat het even duidelijk is.

IMG20210705184024-01

IMG20210706102525

IMG20210707202655-01

En nu op naar de volgende bestemming. Eerst nog eens opeengepakt met een hoop anderen in de buik van de veerboot en dan bijna in een rechte lijn van West naar Oost door Toscane en Umbrië naar Le Marche.

We omzeilen tolwegen en dat is dan ook weer meteen te merken aan de kwaliteit van het wegdek. Ik geef het signaal af dat mijn banden wat lucht kunnen gebruiken. De arme stakkers rijden van pompstation naar pompstation om er een te vinden en als ze er dan eindelijk een vinden is die kapot of ze snappen niet hoe het werkt. Uiteindelijk lukt het en ik kan niet anders zeggen dan dat ze goed voor me zorgen.

Ook nu breng ik ze weer veilig naar hun nieuwe onderkomen. Wat een prachtige streek De Marken, groen in allerlei schakeringen, glooiende heuvels, in de wind wapperend riet en ook nu weer passeren we het ene zonnebloemenveld na het andere. Het is wel al een tijdje heel droog en warm en ook vandaag waait er een warme wind.

Inmiddels is de zon onder en de temperatuur aangenaam. Ik sta onder de overkapping van een huis in de heuvels ver weg van alle drukte, in een soort niemandsland in de provincie Pesaro e Urbino. Het uitzicht is wederom spectaculair en de fotograaf van de twee is vooral lyrisch over het prachtige licht. (NB. de bijgaande foto's in dit stukje zijn niet van hem). Hoor ik daar al geluiden over een vervolgdate?

Ps. Wacht nog maar even met die wasbeurt. Bij deze accommodatie, wat eigenlijk een boerderij is, staan zelfs verkeersborden voor katten. Er wordt dringend verzocht uit te kijken om niet over ze heen te rijden.

IMG20210708183259-01

IMG20210708183411-01

IMG20210708203622-01

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Johanna Cals:
    8 juli 2021
    Weer een prachtige locatie!
  2. Gerard:
    8 juli 2021
    Beste Ciro, heb met je te doen. Die haren en vuile poten zijn nog tot daar aan toe. Maar die krengen hebben ook de neiging je kunststof dak als krabpaal te gebruiken is mijn ervaring. 🙀
  3. Finy Hamers-Robroek:
    9 juli 2021
    En dat moet Ciro allemaal doorstaan.
    Toch fijn dat ook hij wel meegeniet van
    Jullie anthousiasme.
    Geniet maar in die mooie omgeving.