Epiloog: het is geen grap

4 december 2023 - Zaventem, België

'Wat jammer dat het er al op zit,' verzucht ik terwijl ik alle bagage in mijn gloednieuwe koffertje prop. Een cabineformaat deze keer (de vorige was dat met 5 cm lengte verschil net niet). Omdat het koffertje dus iets kleiner is en nu ook Wims nieuwe kleren erbij moeten is het flink proppen, maar dan kan ik tenminste alles bij de hand houden. Je weet maar nooit wat er mis kan gaan met zo'n tussenlanding.

We hebben in Wenen 50 minuten om over te stappen, dus als de vlucht uit Napels vertraagd is.... Maar de vlucht uit Napels vertrekt op tijd en dat komt dankzij ons. Dankzij ons gruwelijk roomser dan de paus gedrag. Er wordt ons bij het inchecken namelijk gevraagd of we toch de cabinekoffer willen afgeven. De vlucht is volgeboekt en waarschijnlijk past niet alle handbagage aan boord. Om oponthoud te voorkomen wordt gevraagd zoveel mogelijk bagage in het ruim te laden.

20231204_121156

Bij het instappen zie ik dat minder dan de helft van de mensen aan die vraag heeft voldaan.  Een deel heeft koffers die een stuk groter zijn dan het mini exemplaar dat ik nu dus toch zo braaf heb ingeleverd.

De landing in Wenen is magisch in een soort Kerstlandschap van sneeuw en lichtjes. Helaas geen tijd om ervan te genieten want met 10 minuten vertraging door het slechte weer, moeten we stevig de pas erin zetten om ons te melden bij de volgende gate waar het boarden al begonnen is.

In het vliegtuig op weg naar Brussel vraag ik me af:  als wij zo moesten haasten van het ene vliegtuig naar het andere, zou mijn koffer het dan hebben gered?

Niet dus! Je zou denken of eigenlijk hopen dat het een grap was. Nu staat Wims koffer dus nog altijd in München en de mijne verblijft nog in Wenen.  En nu vind ik het echt niet grappig meer en ik vloek als een dronken havenwerker.

Gelukkig staat de auto op de luchthaven en hij start ook gelijk. Onze Ciro is tenminste betrouwbaar en voortaan gaan we alleen nog met onze Ciro  mobile op reis.

1. Ingrid:
    4 december 2023
    Gelukkig zat je autosleutel niet in het koffer.
    Is ons eens gebeurd: koffer en autosleutel kwijt. Zaten we daar op luchthaven en konden we niet naar huis rijden🤪
  2. Wim en Andrea Germeraad:
    4 december 2023
    OMG denken wij een spannend verhaal te hebben. 🤣
  3. Johanna Cals:
    4 december 2023
    Wat een opzienbarende en stressvolle vakantie. Sterkte met aarden thuis en hoop dat jullie je koffers snel thuis krijgen. Wat een vakantie met hindernissen.
  4. Kitina Paas-Bless:
    4 december 2023
    Schrale troost is dat jullie tenminste heelhuids thuis zijn gekomen. 😘 Hopelijk komen de koffers ook spoedig. Dan kunnen jullie nog meer nagenieten.
  5. Bertine:
    4 december 2023
    Wat een bijzondere reis, bella; denk dat jullie genezen zijn om met het vliegtuig te reizen. Wat veel belangrijker is: jullie zijn samen gezond thuis gekomen. Home sweet home 🥰🙏
  6. Gerard Leenders:
    4 december 2023
    “Het is niet grappig, het is niet grappig” zegt een stemmetje in mijn hoofd terwijl ik het verhaal met een grijns op mijn smoel zit te lezen. 😈
    Maar jullie reisje heeft wel alles gehad van het chaotische Napels. En jullie koffers komen vast ‘domani’ ......of zoiets ongeveer misschien.
    Ik vond het weer een prachtige blog. Leuk om nog eens na te praten over “toen je 50 werd”.
    Maar jullie zijn allebei gezond weer terug en daar proost ik op. Saluti ! 🍷🍷
  7. Yvonne:
    4 december 2023
    Weer mooi en grappig geschreven, de nooit saaie vakanties van jullie!
    Welkom thuis 🍷🤗
  8. Patty:
    5 december 2023
    Deze reis gaan jullie nooit meer vergeten! Bah wat vervelend. Ik hoop wel dat de koffers nog bij jullie terugkomen 🙏
  9. John en Marianne:
    5 december 2023
    Deze 50e verjaardag ga je gegarandeerd niet meer vergeten. We hebben genoten van je hilarische verslag . Volgende vakantie gaat het beslist beter. Nu lekker thuis bijkomen van alle belevenissen.